Khamis, 3 Mac 2011

masalah bertandang tidak di jemput

masalah,,,masalah,,masalah,,begitu berat nak d luah,,nak di telan mati tercekik nak di luah tdk tau harus di mana...dan bagaimana?MASALAH,,satu ungkapan yang tdk penah lekang dari bibir setiap makluk penghuni dunia,,sama ada kaya tau pun miskin.(masalah,,oh,,masalah,kau di cari dan hadir mu x jemput,,kedatangan mu x siapa tau,pergi mu seribu tanda kemenangan.
masalah berat bibir berkata2,,otak tekanan jiwa merana.,,kau buat org tido tak lena,,makan x lalu,mandi tak basah,begitu berat setiap kedatangan mu yang x di undang..masalah jgn mencari masalah,,kerana ku x ingin bersua dengan mu,,tpi ape ka daya....aku insan biasa, setiap makluk x lepas dari cengkaman mu yang terlalu paya nak d lolos.andai suatu hari ku terlepas dari cengkaman mu,,ku x kan berpaling pada mu,,ku jalan terus menuju ke depan dan terus ke depan tanpa peduli dan aku x kan mencari mu lg,,kecuali kau dtg bukan aku yang mencarI,

masalah,kehadiran mu jagk x ku persalahkan kerana aku yang menjemput mu,,tetapi ku x tau sebegitu sukar untuk ku terima mu,,ku mau berlari dr mu,,tpi semakin aku berlari,,berlari semakin kau kuat mengejar dan terus mengejar sehinga x ada ruang untuk ku bernafas...kau mau membunu ku secara perlahan-lahan sehinga aku terasa diri amat kerdil dan x terdaya,,adui hutang2222,

Masalah,,,kehadiran mu amat ku kesali,,tpi kehadiram mu jgk amat ku hargai,,krna tanpa mu,saya x kan matang berfikir,dan akan terus buat kesilapan anyut d buai mimpi yang x ada kesudahan dan x kan sedar kesilapan ku,, kau buat otak ku sentiasa berfikir dan terus berfikir.apaka silap yang aku buat? walaupun ketika ku pejam mata ,otak ku sentias berfikir untk menyelesaikannya..masalah kau buat hidup ku sentiasa dalam keresahan

dan kehadiranmu membuat satu pengajaran yang x kan ku lupa sepanjang hidup ku.terima kasi masalah,,kau buat ku sedar dari bayangan mimpi..yang pasti kan ada penghujungnya,,

1 ulasan:

  1. tak best klau tak der masalah di depan..ni ler cara nak menguji kebijaksanaan n kematangan kita dalam proses pelaksanaan masa depan tau..

    BalasPadam